Dzięki dynamicznemu rozwojowi branży nieruchomości online, poszukiwanie wymarzonego mieszkania, domu lub działki stało się znacznie łatwiejsze. Portale nieruchomościowe stale wprowadzają innowacyjne narzędzia, które spełniają oczekiwania zarówno kupujących, jak i sprzedających. Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem najpopularniejszych portali nieruchomości 2024.
Ranking portali nieruchomości 2024
- Zanim wrzucisz ogłoszenie do sieci, zastanów się czy dany portal nieruchomości posiada ruch umożliwiający szybką i dogodną sprzedaż nieruchomości.
- Zobacz ranking 8 najpopularniejszych portali nieruchomościowych 2024. Prezentujemy poniżej dziewięć zestawień popularnych portali nieruchomości.
Trudna sytuacja na rynku nieruchomości w 2024 roku
Ceny nieruchomości w Polsce w 2024 roku, po latach dynamicznych wzrostów, w końcu wyhamowały. Powodem stagnacji na rynku nieruchomości jest brak wystraczającego kapitału na zakup nieruchomości, niska zdolność kredytowa Polaków w związku z sytuacją gospodarczo-ekonomiczną od 2020 roku, a w związku z tym mniejszy popyt na nieruchomości mieszkaniowe.
Jeśli chodzi o działki budowlane to według najnowszego raportu Departamentu Analiz Ekonomicznych PKO BP, w 2024 roku powinniśmy spodziewać się umiarkowanego wzrostu cen. W czasie trwania pandemii COVID-19 rynek nieruchomości doświadczył wzrostu zainteresowania nieruchomościami gruntowymi. Polacy szukali działek poza miastami i działek rekreacyjnych, aby chociaż na chwile odpocząć od restrykcyjnych ograniczeń w przemieszczaniu się i móc wyjść poza własne cztery kąty. Dzisiaj trend ten minął, a inwestorzy nie czują presji na zakup nowych nieruchomości gruntowych.
Czy trudna sytuacja na rynku nieruchomości odbiła się na statystykach liczby ogłoszeń i wynik wyszukiwania na portalach nieruchomościowych? Sprawdźmy to! Mamy dla Państwa najnowszy ranking portali nieruchomościowych 2024.
Ranking portali nieruchomości 2024
Rynek nieruchomości rozwija się wraz z postępem technologicznym. Nowe perspektywy rozwoju otwierają drogę dotarcia do klientów różnych branż, których łączy wspólny cel - chęć korzystnego zakupu lub sprzedaży nieruchomości. Dlatego tak istotna staje się rola analityków rynku, którzy proponują nie tylko dostęp do szerokiej bazy ofert kupna, sprzedaży i wynajmu nieruchomości, ale również opracowują skuteczny i efektywny plan, który gwarantuje sukces transakcji.
W Internecie znajdziemy mnóstwo portali nieruchomościowych, gdzie możesz publikować własne ogłoszenia. Niestety sama publikacja ogłoszenia w Sieci nie gwarantuje sukcesu transakcji. Kluczem do sukcesu jest jakość informacji udostępnionych przez poszczególne portale nieruchomości, a także ruch, jaki generuje ich strona internetowa.
Świadomi inwestorzy kierują swoją uwagę głównie na portale oferujące wysoką jakość informacji, takie jak dokładna lokalizacja nieruchomości. W ostatnich latach na rynku pojawiło się mnóstwo platform specjalizujących się w promocji nieruchomości dostępnych na sprzedaż. Wyzwanie stanowi konkurencyjna oferta. Efektem pracy całego zespołu ekspertów są innowacyjne strategie mające na celu przyciągnięcie zarówno indywidualnych klientów, poszukujących swojego pierwszego mieszkania, jak i dużych firm deweloperskich.
Nie znasz lokalizacji? Skorzystaj z narzędzia "Filtrowanie działek"
W Geoportalu Krajowym Na Mapie znajdziesz narzędzie "Filtrowanie działek", dzięki któremu wyszukasz działkę po czterech zmiennych - po kształcie, powierzchni działki, rodzaju działki i po położeniu (po danej o gminie). Dodatkowo, jeśli ogłoszeniodawca dodał informacje o przybliżonej lokalizacji, np. miejscowość, dzielnica, przysiółek lub ulica, możesz zawęzić obszar poszukiwania do aktualnego widoku mapy. Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz film, który przygotowaliśmy na ten temat:
Istnieje zatem ryzyko, że intensywne działania dużych graczy mogą przyćmić nawet najlepsze pomysły właścicieli mniejszych portali. W rezultacie, wybierając portal o mniejszym ruchu, istnieje ryzyko, że ogłoszenie pozostanie niezauważone, co może znacząco zmniejszyć szansę na sprzedaż.
Aby zabezpieczyć się przed ryzykiem niewidoczności ogłoszenia, warto skorzystać z dostępnych narzędzi analitycznych, takich jak ranking portali nieruchomości 2024 opracowany przez OnGeo.pl®. Przed umieszczeniem ogłoszenia w sieci, warto zastanowić się nad tym, czy dany portal nieruchomościowy posiada wystarczający ruch, umożliwiający szybką realizację sprzedaży.
Najlepsze portale nieruchomościowe w 2024 roku
Poniżej przedstawiamy ranking najpopularniejszych portali nieruchomościowych w 2024 r. Nasz ranking bazuje na analizie danych pochodzących z różnych źródeł - analizie słów kluczowych w Google, aplikacji SimilarWeb, SEMrush, a także danych zebranych bezpośrednio ze stron internetowych portali. Zebrane dane podzieliliśmy na kilka istotnych kategorii:
- Szacunkowy całkowity ruch. Obejmuje ogólną ilość ruchu na stronie internetowej, wyrażoną w liczbie odwiedzin lub wyświetleń;
- Unikalni użytkownicy portali nieruchomościowych. Liczba unikalnych użytkowników odwiedzających stronę w określonym okresie czasu;
- Liczba ogłoszeń sprzedaży. Podzielona na kategorie, takie jak działki, domy oraz mieszkania, reprezentując ogólną liczbę ofert sprzedaży w każdej z tych kategorii;
- Popularność hasła "działki/domy/mieszkania + nazwa portalu nieruchomości" w wyszukiwarce Google. Wskazuje na popularność wyszukiwanych fraz związanych z konkretnym portalem nieruchomościowym w Google;
- Porównanie wyników osiąganych w 2022 i 2023 roku.
Szczegółowy opis źródeł danych oraz opis metodologii rankingu zamieszczamy pod tabelami.
1. Szacunkowy całościowy ruch
Miejsce w rankingu | Portal | Ruch na stronie w mln wejść |
1 | olx.pl* | 96,80 mln* |
2 | otodom.pl | 20,40 mln |
3 | nieruchomosci-online.pl | 6,90 mln |
4 | adresowo.pl | 3,20 mln |
5 | morizon.pl | 2,40 mln |
6 | domiporta.pl | 5,68 mln |
7 | rynekpierwotny.pl | 0,74 mln |
*olx.pl jest serwisem ogłoszeniowym, w których jedną z głównych kategorii są nieruchomości. Zatem warto dodać, że ruch na stronie generują także inne wyszukiwania.
Najpopularniejszym, typowo nieruchomościowym serwisem jest niezmiennie portal otodom.pl. Portal zarejestrował ruch na stronie w wielkości ponad 20 mln osób w styczniu 2024 roku. Co ciekawe jednak, rok wcześniej ten sam portal zarejestrował ruch o niemal 2 mln większy, niż aktualnie (22,8 mln wejść w 2023 roku według rankingu portali nieruchomościowych 2023). O czym to świadczy? Prawdopodobną przyczyną jest właśnie mniejsze zainteresowanie inwestorów nieruchomościami.
Drugą pozycję w rankingu zajął portal nieruchomosci-online.pl z wynikiem 6,9 mln wejść. Rok temu portal również zajął 2. miejsce i podobnie jak w przypadku portali otodom.pl, zaliczył spadek liczby odwiedzających. Podium zamyka portal adresowo.pl z wynikiem 3,2 mln odwiedzających w styczniu 2024 roku.
Piszemy, że pierwszą pozycję zajął portal otodom.pl, natomiast w tabeli wyników na pierwszym miejscu uplasował się olx.pl. Co to znaczy? Serwis olx.pl jest portalem, który gromadzi ogłoszenia z wielu różnych kategorii (w tym m.in. motoryzacja, dekoracje), jednak jego popularność, sprawia, że to właśnie od przeglądania ogłoszeń tego portalu rozpoczynamy poszukiwania nieruchomości. Deweloperzy i pośrednicy decydują się na zamieszczenie ogłoszeń w serwisach ogólnych, a to ma istotny wpływ na szacunkowy ruch całościowy. Ostatecznie zyskują na tym zarówno deweloperzy, jak i poszukujący. Nie jesteśmy w stanie zatem zweryfikować ruch, jaki osiąga portal olx.pl wyłącznie w kategorii nieruchomości, dlatego wynik w naszej tabeli odnosi się do wszystkich wejść na stronę. Jednak mimo to, biorąc pod uwagę czynniki, o których wspominam, platforma powinna znaleźć się wysoko w rankingu.
Zestawienie powstało w oparciu o całkowitą, miesięczną liczbę odwiedzin w styczniu 2024 roku. Źródłem danych jest aplikacja https://www.similarweb.com.
2. Unikalni użytkownicy portali nieruchomościowych
Drugi ranking prezentuje zestawienie unikalnych użytkowników poszczególnych portali nieruchomościowych. Kim są unikalni użytkownicy? Metoda oceny ruchu na portalach opiera się na identyfikacji unikalnych użytkowników, co oznacza, że nawet jeśli jedna osoba odwiedzi portal wiele razy z tego samego adresu IP, jej wejścia na stronę są zliczane tylko raz.
Miejsce w rankingu | Portal | Unikalni użytkownicy w mln wejść |
1 | olx.pl | 28,9 mln |
2 | otodom.pl | 7,5 mln |
3 | nieruchomosci-online.pl | 2,4 mln |
4 | adresowo.pl | 1,6 mln |
5 | domiporta.pl | 1,5 mln |
6 | morizon.pl | 1,3 mln |
7 | rynekpierwotny.pl | 1,3 mln |
Zaskoczenia nie ma. Ranking unikalnych użytkowników niemal w całości pokrywa się z rankingiem dotyczącym ruchu całościowego w styczniu 2024 roku. Wyjątkiem jest zamiana miejsca 5 i 6, tj. adresowo.pl i domiporta.pl. Warto jednak dodać, że w roku ubiegłym, pierwszy nieruchomościowy portal - otodom.pl osiągnął ruch 4,3 mln, czyli o 3,2 mln mniejszy niż obecnie. Podobny skok zaliczył portal nieruchomosci-online.pl (3. miejsce), bo aż 1 mln oraz znajdujący się obecnie na ostatniej pozycji portal rynekpierwotny.pl. Ten ostatni zyskał 0,95 mln odwiedzających. To jest ogromny skok! Pozostałe portale nieruchomościowe mają podobny ruch, jak rok wcześniej. O czym to świadczy?
Portale nieruchomościowe z niezmienna liczba unikalnych użytkowników rok do roku są mniej atrakcyjne dla użytkowników. Oznacza to, że ich zasięgi mogą nie być wystraczające, aby najkorzystniej sprzedać nieruchomość. Jak już wspomniałam na występie, duży ruch gwarantuje płynność transakcji i skutkuje szybkim czasem reakcji. Być może wybierając portal, który znajduje się wyżej w rankingu, szybciej sprzedasz nieruchomość.
Dane zebrane do tego rankingu zostały pozyskane z aplikacji SEMrush.com.
3. Liczba ogłoszeń sprzedaży działek, domów i mieszkań
Poniższy ranking dzielę na trzy osobne zestawienia. Każde będzie dotyczyć innego rodzaju nieruchomości - działek, domów i mieszkań. Dane do rankingu pochodzą bezpośrednio ze stron internetowych poszczególnych portali nieruchomościowych według danych z dnia 23 lutego 2024 roku.
Liczba ogłoszeń sprzedaży działek
Miejsce w rankingu | Portal | Liczba ogłoszeń sprzedaży działek |
1 | nieruchomosci-online.pl | 60 909 |
2 | otodom.pl | 58 683 |
3 | morizon.pl | 43 270 |
4 | domiporta.pl | 39 944 |
5 | olx.pl | 29 210 |
6 | rynekpierwotny.pl | brak danych |
Liczba ogłoszeń sprzedaży domów
Miejsce w rankingu | Portal | Liczba ogłoszeń sprzedaży domów |
1 | otodom.pl | 54 031 |
2 | nieruchomosci-online.pl | 42 208 |
3 | morizon.pl | 33 550 |
4 | domiporta.pl | 26 116 |
5 | olx.pl | 23 346 |
6 | rynekpierwotny.pl | 2 022 |
Liczba ogłoszeń sprzedaży mieszkań
Miejsce w rankingu | Portal | Liczba ogłoszeń sprzedaży mieszkań |
1 | otodom.pl | 130 681 |
2 | olx.pl | 79 792 |
3 | morizon.pl | 75 570 |
4 | nieruchomosci-online.pl | 68 541 |
5 | rynekpierwotny.pl | 55 254 |
6 | domiporta.pl | 48 489 |
Ranking ten dowodzi, że znów jednym z najpopularniejszych portali nieruchomościowych jest portal otodom.pl. Platforma wybija się szczególnie wśród najpopularniejszych dla mieszkań. Na uwagę zasługuje również portal nieruchomosci-online.pl oraz morizon.pl.
4. Popularność hasła “działki/domy/mieszkania + nazwa portalu nieruchomości” w wyszukiwarce google
Czwarte zestawienie dotyczy popularności haseł dotyczących sprzedaży nieruchomości. W zestawieniu sporządzonym przy użyciu narzędzia Planer słów kluczowych, wzięto pod uwagę średnią miesięczną liczbę wyszukiwania w google na początku 2024 roku. Wynikiem rankingu są trzy zestawienia - osobno dla działek, domów i mieszkań.
Popularność hasła “działki + nazwa portalu nieruchomości” w wyszukiwarce google
Miejsce w rankingu | Portal | Średnia miesięczna liczba wyszukiwania w google | Zmiana w ciągu 3. miesięcy |
1 | olx.pl | 2 400 | +26% |
2 | otodom.pl | 320 | +22% |
3 | adresowo.pl | 70 | +100% |
4 | morizon.pl | 10 | +100% |
5 | nieruchomosci-online.pl | brak danych | - |
6 | rynekpierwotny.pl | brak danych | - |
7 | domiporta.pl | brak danych | - |
Popularność hasła “domy + nazwa portalu nieruchomości” w wyszukiwarce google
Miejsce w rankingu | Portal | Średnia miesięczna liczba wyszukiwania w google | Zmiana w ciągu 3. miesięcy |
1 | olx.pl | 2 900 | +52% |
2 | otodom.pl | 480 | +23% |
3 | rynekpierwotny.pl | 110 | +21% |
4 | adresowo.pl | 70 | +29% |
5 | morizon.pl | 50 | 0% |
6 | nieruchomosci-online.pl | brak danych | - |
7 | domiporta.pl | brak danych | - |
Popularność hasła “mieszkania + nazwa portalu nieruchomości” w wyszukiwarce google
Miejsce w rankingu | Portal | Średnia miesięczna liczba wyszukiwania w google | Zmiana w ciągu 3. miesięcy |
1 | olx.pl | 4 400 | +50% |
2 | otodom.pl | 880 | +48% |
3 | adresowo | 70 | +29% |
4 | morizon.pl | 70 | 0% |
5 | domiporta.pl | 10 | 0% |
6 | rynekpierwotny.pl | brak danych | - |
7 | nieruchomosci-online.pl | brak danych | - |
Należy zwrócić uwagę, że nie każda fraza wyszukuje się w Planerze, zatem nie mamy możliwości wykonać pełnego opracowania.
5. Porównanie wyników z 2022 i 2023 roku
Na koniec zostawmy sobie porównanie wyników portali nieruchomościowych z lat 2022-2024. Zestawienie to nie będzie zawierało miejsc rankingowych, a raczej zbiór informacji z lat poprzednich i porównanie ich z aktualnymi informacjami.
| olx.pl | otodom.pl | nieruchomosci-online.pl | adresowo.pl | ||||||||
2022 | 2023 | 2024 | 2022 | 2023 | 2024 | 2022 | 2023 | 2024 | 2022 | 2023 | 2024 | |
1. Szacunkowy całościowy ruch | 106,0 mln | 103,2 mln | 96,8 mln | 15,3 mln | 22,8 mln | 20,4 mln | 4,6 mln | 7,5 mln | 6,9 | 3,3 mln | 3,6 mln | 3,2 |
2. Unikalni użytkownicy portali nieruchomościowych | 28,7 mln | 18,4 mln | 28,9 mln | 5,9 mln | 4,3 mln | 7,5 mln | 2,2 mln | 1,4 mln | 2,4 mln | 1,4 mln | 0,93 mln | 1,6 mln |
3a. Liczba ogłoszeń sprzedaży działek | 28933 | 28147 | 23346 | 60287 | 58307 | 58683 | 66421 | 63181 | 60909 | 44381 | brak danych | brak danych |
3b. Liczba ogłoszeń sprzedaży domów | 23039 | 22619 | 23346 | 53698 | 56263 | 54031 | 41892 | 43795 | 42208 | 14236 | brak danych | brak danych |
3c. Liczba ogłoszeń sprzedaży mieszkań | 65351 | 38566 | 79792 | 154629 | 120757 | 130681 | 90 958 | 68142 | 68541 | 28479 | brak danych | brak danych |
4a. Popularność hasła “działki + nazwa portalu nieruchomości” w wyszukiwarce google | 2400 | 2400 | 2400 | 320 | 260 | 320 | brak danych | brak danych | brak danych | 170 | 70 | 70 |
4b. Popularność hasła “domy + nazwa portalu nieruchomości” w wyszukiwarce google | 3600 | 2 900 | 2900 | 2900 | 1 900 | 480 | brak danych | brak danych | brak danych | 140 | 90 | 70 |
4c. Popularność hasła “mieszkania + nazwa portalu nieruchomości” w wyszukiwarce google | 4400 | 3 600 | 4400 | 880 | 720 | 880 | brak danych | brak danych | brak danych | 50 | 70 | 70 |
morizon.pl | domiporta.pl | rynekpierwotny.pl | ||||||||||
2022 | 2023 | 2024 | 2022 | 2023 | 2024 | 2022 | 2023 | 2024 | ||||
1. Szacunkowy całościowy ruch | 3,0 mln | 3,2 mln | 2,4 mln | 1,7 mln | 2,5 mln | 5,68 mln | brak portalu w rankingu | 0,88 mln | 0,74 mln | |||
2. Unikalni użytkownicy portali nieruchomościowych | 1,2 mln | 0,92 mln | 1,3 mln | 1,2 mln | 1,1 mln | 1,5 mln | 0,35 mln | 1,3 mln | ||||
3a. Liczba ogłoszeń sprzedaży działek* | 49876 | 44500 | 43270 | 43843 | 41637 | 39944 | brak danych | brak danych | ||||
3b. Liczba ogłoszeń sprzedaży domów* | 37111 | 35340 | 33550 | 26803 | 27367 | 26116 | 2309 | 2022 | ||||
3c. Liczba ogłoszeń sprzedaży mieszkań* | 100040 | 72070 | 75570 | 67299 | 49987 | 48489 | 52091 | 55254 | ||||
4a. Popularność hasła “działki + nazwa portalu nieruchomości” w wyszukiwarce google | 30 | 20 | 10 | brak danych | brak danych | brak danych | brak danych | brak danych | ||||
4b. Popularność hasła “domy + nazwa portalu nieruchomości” w wyszukiwarce google | 70 | 50 | 50 | brak danych | brak danych | brak danych | brak danych | 110 | ||||
4c. Popularność hasła “mieszkania + nazwa portalu nieruchomości” w wyszukiwarce google | 110 | 70 | 70 | 20 | 10 | 10 | brak danych | brak danych |
*dane z dni: ROK 2022 - ; ROK 2023 - 20 września 2023; ROK 2024 - 23 lutego 2024
Redaktorka w OnGeo.pl. Analityczka danych i specjalistka rynku nieruchomości.
Zdiagnozuj działkę.
Wyszukaj na mapie!
- KOD ZNIŻKOWY 10% na zakup Raportu o Terenie OnGeo.pl
-
DARMOWA CHECK-LISTA:
Co sprawdzić przed zakupem działki?
70 PYTAŃ, na które musisz odpowiedzieć zanim kupisz działkę!