Rynek nieruchomości

Ranking portali nieruchomości 2022 - popularność, ceny ogłoszeń

Monika Byś
2022-06-15
~8 min
Post zaktualizowany: 2024-01-24
Głosów: 87, średnia ocen: 5
ranking portali nieruchomości 2022

Zastanawiasz się gdzie wystawić dom lub działkę na sprzedaż? A może myślisz o zakupie nieruchomości? Sprawdź ranking portali nieruchomości 2022 r. i dowiesz się które serwisy internetowe są najbardziej popularne wśród użytkowników. 

  • Zanim wrzucisz ogłoszenie do sieci, zastanów się czy dany portal nieruchomości posiada ruch umożliwiający szybką i dogodną sprzedaż nieruchomości.
  • Zobacz ranking 8 najpopularniejszych portali nieruchomościowych w Polsce w maju 2022 r.
  • Liderem wśród serwisów ogłoszeniowych, które oferują nieruchomości na sprzedaż jest olx.pl.

Ranking portali nieruchomości 2022 r.

Zmieniający się ciągle rynek oraz rozwój technologii i narzędzi marketingowych oferuje coraz skuteczniejsze i atrakcyjniejsze sposoby dotarcia do klientów. Dzisiaj nie wystarczy zamieścić ogłoszenia o sprzedaży domu w internecie, żeby mieć pewność pomyślnej i korzystnej transakcji kupna - sprzedaży. Dlaczego?

Na rynku powstaje coraz więcej różnych portali zewnętrznych, które specjalizują się w promowania nieruchomości przeznaczonych na sprzedaż. Portale te prześcigają się w pomysłach na pozyskanie zarówno klientów indywidualnych, jak i dużych firm deweloperskich. Takie działania powodują, że część z nich po prostu "ginie" w sieci, przez co twoje ogłoszenie będzie niewidoczne dla potencjalnych kupców. Jak się przed tym chronić?

Zanim wrzucisz ogłoszenie do sieci, zastanów się czy dany portal nieruchomości posiada ruch umożliwiający szybką i dogodną sprzedaż nieruchomości. Nie musisz samodzielnie przeprowadzać analizy - wystarczy że sprawdzisz ranking portali nieruchomości 2022 r. sporządzony przez OnGeo.pl.

Najlepsze portale nieruchomościowe w 2022 r.

Poniżej prezentujemy ranking najpopularniejszych portali nieruchomościowych w 2022 r. 

Rankingi zostały oparte o analizę z kilku źródeł - analiza słów kluczowych google, aplikacja Similarweb oraz zebrane dane bezpośrednio ze stron internetowych twórców. Szczegółowy opis źródeł oraz opis rankingu znajdziesz pod tabelami.

Szacunkowy całościowy ruch w maju 2022 r.

Miejsce w rankingu

Nazwa portalu

Ruch na stronie maj 2022
[mln wejść]

1olx.pl*

106,0

2otodom.pl

15,3

3nieruchomosci-online.pl

4,6

4gratka.pl*

4,2

5adresowo.pl

3,3

6morizon.pl

3,0

7domiporta.pl

1,7

8domy.pl

0,7

9dillo.pl 

brak danych - nowy serwis

*olx.pl oraz gratka.pl są serwisami ogłoszeniowym, w których jedną z głównych kategorii są nieruchomości. Ruch na stronie generują zatem również inne wyszukiwania.

Pierwsze zestawienie prezentuje ruch całościowy na stronie portalu nieruchomościowego powstały w oparciu o miesięczną liczbę odwiedzin (maj 2022 r.). Zgromadzone dane powstały z użyciem aplikacji https://www.similarweb.com

Niespodzianek w rankingu raczej nie widać, gdyż wymienione portale od lat wymieniają się jedynie miejscem na liście rankingowej. Przeglądając ranking zapewne pojawi się pytanie: co wśród portali nieruchomościowych robi platforma olx.pl oraz gratka.pl?

Serwis ogłoszeniowy typu olx i gratka mają jedynie wydzieloną sekcję poświęconą nieruchomościom, więc obserwacja całościowego ruchu miesięcznego nie jest miarodajnym wskaźnikiem popularności portalu. Dobrze o tym wiemy, ale... Serwis olx i gratka są portalami najchętniej wybieranym przez deweloperów, przez co znaczna część nieruchomości stanowiących np. część większego przedsięwzięcia ląduje właśnie na tego typu serwisach. Argument, że poza nieruchomościami można na nim znaleźć również m.in. części samochodowe, odzież używaną, czy dekoracje do domu powoduje, że użytkownikowi łatwiej jest posługiwać się uniwersalnym serwisem, gdzie wszystko jest w jednym miejscu.

Dlatego zdecydowaliśmy się brać pod uwagę portale olx.pl oraz gratka.pl w kolejnych analizach. 

Na tle typowych portali nieruchomościowych wybija się serwis otodom.pl. W maju 2022 r. serwis odnotował ponad 15 mln odwiedzających. Oznacza to, że platforma otodom.pl miała wynik o 30 % lepszy niż znajdująca się jako trzecia w rankingu platforma nieruchomosci-online.pl (4,6 mln odwiedzających).

Kolejne miejsca zajmują portale gratka.pl (4,2 mln), adresowo.pl (3,3 mln) oraz morizon.pl (3 mln). Na dole listy ośmiu najpopularniejszych portali nieruchomościowych znalazły się serwisy domiporta.pl z wynikiem 1,7 mln odwiedzjących oraz domy.pl - 0,7 mln wyświetleń.

Unikalni użytkownicy portali nieruchomościowych w maju 2022 r.

Miejsce w rankingu

Nazwa portalu

Unikalni użytkownicy maj 2022 

[mln wyświetleń]

1olx.pl

28,7

2otodom.pl

5,9

3nieruchomosci-online.pl

2,2

4gratka.pl

2,1

5adresowo.pl

1,4

6morizon.pl

1,2

7domiporta.pl

1,2

8domy.pl

0,1

9dillo.pl

brak danych - nowy serwis

Drugie zestawienie przedstawia unikalnych użytkowników portalu nieruchomościowego, czyli faktyczną liczbę użytkowników, którzy odwiedzili stronę serwisu danego miesiąca. Chodzi o to, że jeśli pewna osoba wchodzi na portal z tego samego IP komputera wiele razy, to i tak jego wejścia liczą się jako jeden unikalny, realny użytkownik. Dane zebrane do raportu pochodzą z aplikacji semrush.com

Miejsca w niniejszym rankingu pokrywają się z miejscami w rankingu z szacunkowym ruchem całościowym w miesiącu. Warto jednak zwrócić uwagę, jak duża różnica jest pomiędzy liczbą wejść całościowych lidera rankingu, a jego liczba wejść unikalnych. O czym to świadczy? Duże znaczenie ma prawdopodobnie popularność aplikacji mobilnej serwisu olx. 

Liczba ogłoszeń sprzedaży działek, domów i mieszkań według stanu na dzień 15.06.2022 r. 

Poniżej przedstawiamy trzy zestawienia - osobno dla działek, domów i mieszkań - powstałe w oparciu o dane zgromadzone bezpośrednio ze stron internetowych portali nieruchomościowych. Aktualność danych przypada na dzień 15 czerwca 2022 r.

1. Liczba ogłoszeń sprzedaży działek 

Miejsce w rankingu

Nazwa portalu

Liczba ogłoszeń sprzedaży działek 

stan na 15.06.2022

1nieruchomosci-online.pl

66 421

2otodom.pl

60 287

3morizon.pl

49 876

4gratka.pl

49 252

5domy.pl

47 664

6adresowo.pl

44 381

7domiporta.pl

43 843

8olx.pl

28 933

9dillo.pl

brak danych - nowy serwis

2. Liczba ogłoszeń sprzedaży domów 

Miejsce w rankingu

Nazwa portalu

Liczba ogłoszeń sprzedaży domów 

stan na 15.06.2022

1otodom.pl

53 698

2nieruchomosci-online.pl

41 892

3gratka.pl

37 274

4morizon.pl

37 111

5domy.pl

35 443

6domiporta.pl

26 803

7olx.pl

23 039

8adresowo.pl

14 236

9dillo.plbrak danych - nowy serwis

3. Liczba ogłoszeń sprzedaży mieszkań 

Miejsce w rankingu

Nazwa portalu

Liczba ogłoszeń sprzedaży mieszkań 

stan na 15.06.2022

1otodom.pl

154 629

2morizon.pl

100 040

3gratka.pl

99 755

4domy.pl

95 798

5nieruchomosci-online.pl

90 958

6domiporta.pl

67 299

7olx.pl

65 351

8adresowo.pl

28 479

9dillo.pl

brak danych - nowy serwis

Zaskakujący jest spadek platformy olx.pl w rankingu liczby ogłoszeń sprzedaży nieruchomości. Okazuje się, że w tym przypadku najpopularniejszym portalem jest otodom.pl. 

Najbardziej widoczne różnice widoczne są dla ogłoszeń mieszkaniowych. Liczba ogłoszeń mieszkaniowych na portalu otodom.pl, który jest niewątpliwym liderem tego zestawienia (154 629 ogłoszeń) od drugiego portalu w rankingu - morizon.pl, różni się o ponad 54 tys. ogłoszeń! To więcej niż znajduje się ogłoszeń domów na portalu otodom.pl. 

Najmniej ogłoszeń wśród wyróżnianych portali znajduje się na portalach adresowo.pl, olx.pl oraz domiporta.pl

Popularność hasła “działki/domy/mieszkania + nazwa portalu nieruchomości” w wyszukiwarce google

Wzięliśmy pod uwagę również wyszukiwania portali w wyszukiwarce google, a konkretnie średnią miesięczną liczbę wyszukiwania w google w przeciągu ostatniego miesiąca - maj/czerwiec 2022 r. Do tego celu użyliśmy Planera słów kluczowych google https://ads.google.com. Wynikiem tego rankingu są trzy zestawienia - osobno dla działek, domów i mieszkań. 

Jak widać jednak nie każda fraza została wyszukana w planerze. 

1. Popularność hasła “działki + nazwa portalu nieruchomości” w wyszukiwarce google

Miejsce w rankingu

Nazwa portalu

Średnia miesięczna liczba wyszukiwania 

w google

1olx.pl

2 400

2otodom.pl

320

3adresowo.pl

170

4gratka.pl

70

5domy.pl

40

6morizon.pl

30

7domiporta.pl

brak wyszukiwania po słowie klucz

8nieruchomosci-online.pl

brak wyszukiwania po słowie klucz

9dillo.plbrak danych - nowy serwis

2. Popularność hasła “domy + nazwa portalu nieruchomości” w wyszukiwarce google

Miejsce w rankingu

Nazwa portalu

Średnia miesięczna liczba wyszukiwania 

w google

1olx.pl

3 600

2gratka.pl

2 900

3otodom.pl

480

4adresowo.pl

140

5morizon.pl

70

6domiporta.pl

brak wyszukiwania po słowie klucz

7nieruchomosci-online.pl

brak wyszukiwania po słowie klucz

8domy.pl

brak wyszukiwania po słowie klucz

9dillo.pl

brak danych - nowy serwis

3. Popularność hasła “mieszkania + nazwa portalu nieruchomości” w wyszukiwarce google

Miejsce w rankingu

Nazwa portalu

Średnia miesięczna liczba wyszukiwania 

w google

1olx.pl

4 400

2otodom.pl

880

3gratka.pl

260

4morizon.pl

110

5adresowo.pl

50

6domiporta.pl

20

7domy.pl

10

8nieruchomosci-online.pl

brak wyszukiwania po słowie klucz

9dillo.pl

brak danych - nowy serwis

I w tym przypadku mamy zaskoczenie - znów pośród popularnych wyszukiwań mamy platformę olx.pl. Wśród wpisów słów kluczowych w wyszukiwarkę google z ostatniego miesiąca, platforma olx zyskała odpowiednio: 79 % wszystkich wyszukiwań dla działek*, 76 % wszystkich wyszukiwań dla mieszkań* i 50 % wszystkich wyszukiwań dla domów*.

*wartość procentową obliczono dla wyszukiwań 8 najpopularniejszych portali nieruchomościowych, które wzięto pod uwagę do rankingu. 

Na uwagę zasługuje brak wyszukiwania dla portalu nieruchomosci-online.pl. Dlaczego tak się dzieje? Niestety nie jesteśmy w stanie wskazać jednej przyczyny. Możemy jednak przypuszczać, że przyczyną jest chociażby nazwa portalu. 

Co ma znaczenie przy prezentacji oferty sprzedaży nieruchomości?

Kluczowa kwestią przy prezentacji oferty sprzedaży nieruchomości jest sposób jej prezentacji. Każde ogłoszenie powinno zawierać podstawowe parametry opisujące nieruchomość. Parametry o których mowa uzależnione są od rodzaju nieruchomości - inne będą istotne dla działki, inne dla domu, a jeszcze inne dla mieszkania.

Podczas promocji mieszkania ważne są chociażby lokalizacja, powierzchnia, metraż całkowity i powierzchnia poszczególnych pomieszczeń. Bardzo ważne jest również nasłonecznienie mieszkania oraz informacja o dostępie do parkingu lub/i komórki lokatorskiej.

Oferując dom ważne będzie również sąsiedztwo i uciążliwości z nim związane, oraz m.in. odległość od obiektów użyteczności publicznej. Istotne będą również informacje o zanieczyszczeniach powietrza i zagrożeniu hałasem.

Natomiast kupując działkę skupiamy się także na uzbrojeniu terenu, możliwościach zabudowy i formach ochrony przyrody.

Dopełnienie każdej oferty stanowią profesjonalnie wykonane zdjęcia lub spacer wirtualny. W ofercie warto również zaznaczyć lokalizację nieruchomości pinezką na mapie, tak, aby kupujący mógł samodzielnie zdiagnozować swoją nieruchomość przed zakupem. Taka możliwość na pewno będzie rzutowała na atrakcyjność twojego ogłoszenia.

Polecamy do ogłoszenia sprzedaży dodać Raport o terenie, wygenerowany w serwisie OnGeo.pl. Raport możesz wygenerować dla dowolnego miejsca (działki/terenu) w Polsce. Usługa dostępna jest on-line, dla każdego. Cena raportu wynosi od kilkunastu do kilkuset złotych - w zależności od wybranego zakresu raportu i powierzchni terenu. Raport zostanie przygotowany w kilka minut od zamówienia. 

Zobacz, jak wygląda raport dla przykładowej działki: ongeo.pl/raporty/przykladowy-raport.

Avatar: Monika Byś
Monika Byś

Redaktorka w OnGeo.pl. Analityczka danych i specjalistka rynku nieruchomości.