News

Jak sprawdzić zużycie prądu w aplikacjach spółek energetycznych - Tauron, Enea, PGE, Energa

Monika Byś
2022-09-21
~3 min
Post zaktualizowany: 2022-12-13
Głosów: 15, średnia ocen: 4.9
Jak sprawdzić zużycie prądu

Jak sprawdzić zużycie prądu? Przy coraz wyższych cenach energii to pytanie zadaje sobie coraz więcej konsumentów. Zużycie z ostatnich faktur można sprawdzić w aplikacji Mój Tauron. Spółka tłumaczy, że tym sposobem wychodzi na przeciw klientom, którzy poszukują kalkulatora zużycia energii elektrycznej po planach rządu wprowadzenia gwarantowanej ceny energii na poziomie z 2021 r. Odczyt licznika mogą też sprawdzić klienci PGE, Enei oraz Energi.

  • Premier: “Wszystkie gospodarstwa domowe, bez wyjątku, będą miały gwarantowaną cenę prądu do 2000 kWh rocznie. To w porównaniu do tego, co oferują firmy energetyczne, oszczędności nawet na poziomie 150 zł miesięcznie”.
  • Zużycie energii elektrycznej możesz sprawdzić przy pomocy aplikacji spółek energetycznych - Tauron, Enea, Energa, PGE. 

Jak sprawdzić zużycie prądu?

Najłatwiejszym sposobem na sprawdzenie poziomu zużycia prądu jest wgląd do rachunku za prąd. Najważniejszą wartością będzie wówczas zużycie energii wyrażone w kWh, które pokazuje nam, jaką ilość prądu zużyliśmy w minionym miesiącu lub roku. 

W rachunku za prąd często znajdziemy również tabelę z informacją o prognozowanym zużyciu prądu. Powstaje ona na podstawie zużycia energii w tym samym okresie w zeszłym roku. Dzięki tym informacjom możemy więc mniej więcej dowiedzieć się, czy w przyszłym roku uda nam się zmieścić w limicie ustalonym przez rząd.

W aplikacji Tauronu sprawdzisz ile zużywasz prądu

Jak przypomniał Tauron, z aplikacji spółki korzysta już blisko milion użytkowników. Klienci mogą również dzięki niej podać odczyt licznika i zamówić szybki kontakt z konsultantem.

mówił Rafał Soja, prezes Tauron Sprzedaż 

W naszej aplikacji można np. szybko sprawdzić stan zużycia energii elektrycznej z ostatnich faktur. Informacja ta, w świetle przedstawionych przez rząd planów wprowadzenia gwarantowanej ceny energii w 2023 r. na poziomie z 2022 r., do zużycia 2000 kWh rocznie, jest szczególnie poszukiwana przez naszych klientów.

Sprawdzenie zużycia energii elektrycznej możliwe jest też na specjalnej stronie internetowej uruchomionej przez spółkę dla klientów.

wyjaśnił Soja

Chcemy pozostać liderem rozwiązań proklienckich w Polsce. Stąd sukcesywnie rozwijamy cyfrowe kanały komunikacji, aby maksymalnie ułatwić naszym klientom załatwianie wszystkich spraw związanych z energią elektryczną. To ważny aspekt naszej nowej strategii rozwoju.

Jak podkreślił Tauron, klienci najczęściej uruchamiają aplikację między innymi po to, by sprawdzić saldo i opłacić rachunki. Tauron podkreśla również, że aby ułatwić podanie odczytu licznika, który często znajduje się w zaciemnionych miejscach, z poziomu aplikacji klient może uruchomić latarkę. Według spółki użytkownicy chętnie korzystają również z opcji szybkiego zamawiania rozmowy z konsultantem. Korzystają także z wyszukiwania awarii i planowanych wyłączeń oraz pobierania archiwalnych i bieżących faktur.

Użytkownicy aplikacji Mój Tauron będą mogli już w najbliższym czasie za jej pomocą załatwić podstawowe sprawy związane z umowami na energię elektryczną i sprawy instalacyjne.

Sprawdź zużycie prądu - PGE, Enea, Energa

Specjalną instrukcję odczytu dla klientów z licznikiem komunalnym lub dwukierunkowym przygotowało również PGE. Można ją znaleźć na stronie internetowej operatora.

W przypadku Enei wystarczy wejść na stronę internetową operatora i następnie wybrać odczyt dla licznika jedno- lub dwustrefowego. Następnie podaje się dane osobowe, nr licznika i datę odczytu oraz wysyła formularz w formie online. Wynik odczytu online zostanie wysłany na skrzynkę mailową.

Natomiast klienci Energi mogą skorzystać z usługi Portal Mój Licznik znajdującej się na stronie internetowej. Po rejestracji, a następnie zalogowaniu się na konto, można odczytać stan licznika lub porównać zużycie energii elektrycznej w różnych okresach roku.

Planujesz zakup działki? Zdiagnozuj ją przed zakupem!

Skorzystaj z usługi Raport o terenie, dostępnej w portalu OnGeo.pl. Raport możesz wygenerować dla dowolnego miejsca (działki/terenu) w Polsce. Usługa dostępna jest on-line, dla każdego. Cena raportu wynosi od kilkunastu do kilkuset złotych - w zależności od wybranego zakresu raportu i powierzchni terenu. Raport zostanie przygotowany w kilka minut od zamówienia. 

Zobacz, jak wygląda raport dla przykładowej działki: ongeo.pl/raporty/przykladowy-raport.

Źródło: Bankier, Tauron

Avatar: Monika Byś
Monika Byś

Redaktorka w OnGeo.pl. Analityczka danych i specjalistka rynku nieruchomości.